måndag 12 januari 2009

Vill så gärna

Helgen var fin. Åkte pulka på lördagskvällen och blev lycklig som en liten unge när jag trillade i backen! Hade med mig lillebror och kusin Niklas som pulkasällskap (nämnas bör att Kim är 7 år och Niklas är 22... och jag 19) och jag tror nog att vi alla tre njöt av farten och snön. När vi var blöta lite överallt for vi hem till morföräldrarna och åt glass. Lite smått otroligt att jag tillbringat en lördagskväll på så vis, samt gick till sängs redan vid 22-tiden.
Söndagen körde lillebror Kim och jag först ut till Lepplax och kollade in läget vid släktens villa där. Därifrån vidare till Esse för att hälsa på Katarina och hennes grisar och slutligen till Kållby och lilla familjen Hjulfors. Underbart att få träffa kusinen och hennes bedårande söta lilla dotter Moa igen! Lilla tösen fick stå ut med att vara fotomodell ett bra tag, och jag vill lova att hon fastnade bra på bild. Underbar unge.

Nu har jag, på allvar, börjat fundera på att åka till England och jobba, med start redan detta år. Skickade redan ett mail till ett ställe i Hampshire, om ett jobb som au pair/groom på deras hästgård. Hur fantastiskt skulle nu inte det vara? Jag hoppas verkligen att det inte är helt omöjligt att hitta ett sådant, eller liknande, jobb i de trakterna, för det är verkligen något jag mer än gärna skulle göra inom den närmaste framtiden. Det är väl bara att engagera sig nu och vänta, hålla tummarna och hoppas att de, eller någon, hör av sig. För jag vill verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar