onsdag 24 februari 2010

It's not the long walk home that will change this heart, but the welcome I recieve with every start

Bortsett från regnet har detta varit en riktigt trevlig dag. Efter mina vanliga morgonsysslor i stallet åkte jag och chefen iväg till ett ställe förbi Ashford för att hämta mera hö. 4,50€ per bal (!). Gården varifrån vi hämtade höet var helt fantastisk! Stenmurar och stenhus, stora åkrar och får i mängder är några av faktorerna som gjorde det till en såndär idyllisk irländsk bondgård (som jag alltid drömt om att jag någon gång själv ska bo på). En allé med massiva träd som ramade in grusvägen fanns också på plats. Det såg en aning brutalt ut när en kille, som jobbade där, bar iväg på två nyfödda lamm, hållna i frambenen i varsin hand, och mammafår oroligt springandes efter. Söta var de iallafall. Mannen som ägde gården, James, berättade också om självmordsbenägna lamm som hoppat in i vattenhinkar och på så sätt lyckats dränka sig själva. Inte särskilt trevligt.
Hursomhelst, vi fick intryckt 56 rektangulära höbalar i hästtransporten och körde hem med dem och staplade upp dem i vårt eget skjul. Nu klarar vi oss kanske i en månad till innan vi måste hämta mera igen.
Fortsatte dagen med att rida ut i skogen, räta upp några unga björkar, dammsuga och köra ungen till fotbollsträningen.

Imorgon kväll är planen att jag ska hopptävla Victoria i Boswell i mellanklassen, vilket innebär hinder på ca 80 centimeter. Jag ska hopptävla för första gången i mitt liv! Jag är lika mycket exalterad som jag är nervös, men det ska nog gå bra. Det värsta som kan hända är att vi river några hinder, och det är ju knappast världens undergång, eller hur?

7 kommentarer:

  1. va kul me tävling, Lycka till!! :D
    Kan int gå nå värre än fö mej då ja va på min första och som även blev min sista hopptävling.. kom in på banan nervös, stressad + att de blåst så ja int hörd nå av vad domaren sa.. resultera i att ja hoppa ett testhinder å sen börja ja hopp resten utan att ha hälsa på domarn.. diskad blev ja o där sluta min karrier ;)

    SvaraRadera
  2. Tack! Haha ojdå, ja ska komma ihåg dedär så ja int gör samma sak :D e de riktit skit väder så far vi int nå imorn, men annars så... iih :D

    SvaraRadera
  3. 4,50€? för en småbal torrhö? omg va duurt! :o lycka till på tävlingen!! :D

    SvaraRadera
  4. Thnx! ;D jupp, de va en sån blöt och dålig sommar, så nu e de brist på hö lite överallt, därav de skyhöga priserna... :| och di som då har lite hö över så vet att di sitter o pantar på "guld" så di KAN ju ta såde myki betalt för de, för di VET att folk MÅST ha, no matter the price :D

    SvaraRadera
  5. Nej vad roligt för dig Malin! Åh jag som åker hem idag annars hade jag ju kunnat kolla och heja på :-) Best of luck! Hoppas det går bra :-)

    SvaraRadera
  6. du får böri gör business då å importera hö från finland! :D uscha. ja som klaga då ja måsta betal 2,5€/bal då ja köpt några i höstas..

    SvaraRadera
  7. Malin - tusen tack raring! och hoppas du får en trevlig vistelse hemma i snöiga sverige ;)

    Sia - janå de sku ju va en idé de med, haha :D

    SvaraRadera