onsdag 30 januari 2013

I want to sing, I want to shout

Vilken bra tisdag det har varit. Måndagen var inte alls trevlig (typiskt), men nu är jag nöjd och glad igen.

Började med att hålla en presentation i skolan, om apor, evolutionen, hjärnan, Dunbars nummer och sånt, och det gick väl ganska bra. Skönt att ha det över iallafall. Efter skolan rusade jag vidare till stallet, där jag red en fin Bläddeprins i 45 minuter. Igår gick det åt helvete (skitdåligt underlag på banan), men idag hade isen nästan regnat bort helt, så nu var både jag och häst på bättre humör! Och det är alltid en trevlig känsla när det känns lätt. Sedan skyndade jag mig hem och duschade, för att gå till Southern Kitchen på pubquiz med Ulli och Jessi. Vi slutade på en femte plats, men lyckades ändå briljera i några av frågorna! Fint så. Roligt var det, och överlag har jag haft en riktigt bra dag.

Imorgon blir det ett efterlängtat besök till Ljungbyhed och bästaste Linn! Exakt vad vi ska hitta på är ännu oklart, men mysigt blir det, det vet jag.

Och vet ni vad? Snart är det fredag, och då ska jag tåga uppåt till Stockholm för att hälsa på mina underbara vänner Anna och Michaela! Där stannar jag sedan ända till måndag eftermiddag. Denna helg kommer bli så fantastiskt jäkla bra.

Glada och rosaklädda flickor i Stockholm, augusti 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar