lördag 2 januari 2010

How to celebrate 2010 in Ireland

Gott nytt år everybody! Tvåtusentio... vad konstigt det låter.

Nyåret firades hemma hos Ballinteskin-gänget, med alltför mycket dricka och lite tilltugg. Och snöbollskrig. Oj, vad vi skrattade den kvällen! Vi firade även tre olika tolvslag, eftersom vi var ett gäng med många olika nationaliteter. Klockan 10 sa vi hurra för tolvslaget i Finland, klockan 11 för Tyskland, Sverige, Tjeckien och Polen, och en timme senare för Irland. Därefter började det snöa och glada i hatten som vi var sprang vi alla ut och hade roligt i snön! X antal snöklumpar hittade sin väg nerför min rygg... men jag gav alltid tillbaka, kan jag lova er.
Slutligen bestämde sig några av oss (bl.a. jag) för att promenera in till Wicklow town och gå på krog där. Sagt och gjort. Att hitta taxi den kvällen var totalt omöjligt. The Old Forge fick sig ett välkommet besök, och för att avsluta natten ordentligt så blev det efterfest hos en obekant kille som erbjöd sovplatser. Suveränt. Dock var det inte alls lika roligt att vakna upp på fredagsmorgonen. Jag bör också komma ihåg att undvika efterfester hos personer som bor hemma hos föräldrarna (j-vla recession), för det är fruktansvärt pinsamt att stöta på mor eller far när man ska gå på toaletten på morgonen.
Trots illamående följande dag var det ett riktigt trevligt nyår! Bilder lär komma upp på blogg/bilddagbok så fort jag orkar lägga in dem på datorn.

Som jag redan nämnde så har det alltså snöat här i Irland, vilket betyder att allting stannar upp och inget blir som planerat. Tre centimeter snö kan ha förödande effekt i detta land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar