onsdag 17 mars 2010

Happy St. Patrick's Day, Dublin!


Idag är det St. Patrick's Day, och alla firar. Detta är verkligen stort, och jag är otroligt glad att jag har fått uppleva det!
Jag och gänget delade upp oss i två bilar och körde upp till Dublin igår kväll för att gå ut och festa och ha roligt. Vi checkade in på ett hostel, parkerade bilarna och gav oss ut på bargatan och sörplade i oss glas efter glas med Bulmers och diverse ölsorter (endast det förstnämnda för min del dock), och hade det trevligt. Vid midnatt promenerade vi vidare till St. Stephen's Green och besökte nattklubben Dandelion, som hade en imponerande och snygg interiör, men dessvärre spelade dålig musik. Proppfullt var det iallafall, så vi var absolut inte de enda som var där för att fira Paddy.
Vi dansade till halv fyra på natten, då vi sedan gick till McDonalds för obligatorisk efter-krogen-mat. Släpade oss slutligen tillbaka till hostellet och slocknade snabbt i de inte alltför sköna sängarna.
Vaknade upp halv 11 i morse och checkade ut och gick upp till O'Connell Street för att se på paraden! Jag är extremt imponerad över alla fantasifulla kostymer och grejer de visade upp, och herrejösses, vad glad jag är över att vi befann oss i Dublin för att se detta idag! St. Patrick's Day i huvudstaden är något som absolut borde upplevas, och jag hoppas att jag kan återkomma till det någon gång igen i framtiden.

Nu är jag fruktansvärt trött, och nyss hemkommen ligger jag nu och halvsover i sängen. Borde äta något. Magen kurrar. Handla borde jag också, för det är tomt i kylskåpet.

Thanks for a very memorable Paddy's Day, you guys! I had so much fun!

2 kommentarer:

  1. Låter trevligt med St. Patrick. Hade du också stor grön hatt? Här en video jag lade upp http://www.youtube.com/watch?v=AmyNEDSIyRc

    SvaraRadera
  2. Det var det verkligen! Usch nej, jag tycker inte om att "klä ut mej" överhuvudtaget, och så känns det lite turistigt. Så näej, ingen grön hatt för min del!
    Din video ska jag genast kika på!

    SvaraRadera