söndag 12 januari 2014

Maraetotara falls and a jump

För en vecka sedan gjorde jag något som jag bara drömt om tidigare. Jag hoppade från ett vattenfall ner i det kristallklara (och ganska kalla) vattnet. Wow, vilken häftig känsla! Kände mig ovanligt modig faktiskt, för vanligtvis är jag inte direkt någon adrenalin-junkie... Go me!

Maraetotara Falls är en riktigt cool lekplats. Är glad att jag fick tipset av tysken, för annars hade jag knappast vetat om att detta ställe existerade. Bilden nedan är tagen innan vi simmade över till de nedfallna träden på andra sidan, och sedan klättrade jag upp mellan träden (hade varit omöjligt att komma upp om det inte vore för alla trädrötter att greppa tag om) och hoppade i från samma plats som de två personerna på bilden står på. Awesome. Ett minne för livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar