måndag 19 april 2010

I might be in big trouble

Ursäkta, jag har tvingats leva en vecka utan internet, och jag kan nu meddela att jag nätt och jämnt överlevt. Nu har jag återigen internet för en vecka framåt, tills det jag ska lämna Irland och åka hem till Finland igen. Den 27:e landar jag i Helsingfors. Om jag kommer mig iväg, vill säga.

Det är knappast någon som har undgått att höra om vulkanutbrottet på Island, och hur det tvingar flygbolag att sätta flygförbud på de flesta av sina flyg? Askmolnet från vulkanen orsakar alltså stora problem.
Senast vulkanen hade utbrott (år 1821) spydde den aska i nästan två år. Två år. Jag kan inte göra så mycket mer än att hoppas att vindarna vänderna snart, och att jag kan flyga som planerat. Mitt inträdesförhör till Arcada är nämligen den 28:e, och det är min största oro för tillfället. Vore det inte för det så skulle jag inte ha något emot att stanna några extra dagar i detta land.

Nu ska jag stiga upp ur sängen, ta mig en dusch, äta frukost och sedan troligtvis åka in till Dublin en sista gång och njuta av lite storstadsliv. Tyvärr skiner inte solen idag.

1 kommentar:

  1. Det där med två år låter inte så trevligt. :/ Vi har en resa bokad till London i slutet av maj.

    SvaraRadera