söndag 11 april 2010

I'm not an easy fish to catch

Jag ska följa med Jana på race meeting någonstans uppåt mot Dublin idag. Äntligen ska jag få se lite galopphästar in action! Kameran ska absolut få följa med. Vi blir nog borta hela dagen, så jag hoppas att solskenet håller i sig.

Vi var ju ute i Wicklow town igår kväll också och dansade och drack. Inte världens bästa dag denna lördag, men hey, vad gör det så länge man har bra sällskap?
Sedan kan jag också konstatera att int ere lätt tå e ji svårt. Ett par killkompisar ur gänget tävlar plötsligt om att fånga min uppmärksamhet, och när de sedan misslyckas och inser att jag inte är intresserad så blir de väldigt besvikna och vill inte prata med mig längre. Vilken heartbreaker jag är. Jag tycker att någon borde ha informerat dem om att raggningsrepliker i stil med "om du vore ännu hetare skulle du stå i lågor" inte fungerar. Pinsamt.
Ett annat konstaterande är att jag varje gång blir lika arg då jag ser M på krogen, eftersom det påminner mig om hans svek. En fet käftsmäll är allt han är värd, fast jag är ingen våldsam person så jag försöker ignorera honom enligt bästa förmåga. Synd att han fortfarande är lika söt.

Nu borde jag äta frukost och klä på mig, för om ca 45 minuter kommer Jana och hämtar mig och så kör vi iväg. Ja, alltså, om ni inte förstod det redan så har jag ledigt denna söndag! Jag jobbar måndag istället, som normalt är min lediga dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar