måndag 16 maj 2011

IHANAA LEIJONAT, IHANAA!

Finalen i ishockey-VM. Finland - Sverige. 6-1. Jag är så glad så jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till! GLORY TO OUR LIONS!

Och nej, jag är inte skadeglad, utan jag gläder mig åt att mitt fosterland tagit sitt andra guld någonsin i detta väldigt jobbiga och irriterande spel - ishockey - efter sexton års slit och krossade drömmar. Nu behövde vi inte vänta längre.

Idag är jag stolt över att vara finländare, och idag spelar det ingen roll att jag egentligen inte gillar ishockey alls. För våra lejon vann. Finland är världsmästare 2011!

Fast okej... lite skadeglädje är det väl ändå. Det var ju faktiskt vår ärkerival och "storebror" Sverige som vi besegrade. (Till mina svenska vänner: Låt mig få vara odräglig, irriterande och mallig idag, okej? Jag lugnar nog ner mig snart och leendet suddas ut.)





2 kommentarer:

  1. sv: naaaaw, tack sötnos!!! :D

    och YEEEEEEEEEEE FINLAND!!! :D

    SvaraRadera
  2. GO GO GO GO!

    SvaraRadera