torsdag 18 september 2014

Vilse i svampskogen

Nu ska jag göra något ovanligt – jag ska blogga om min dag! Samma dag som jag gjort något alltså, inte ett halvt år efteråt! Förstår ni hur sällan det händer? Heeelt otroligt att jag får tummen ur och verkligen redigerar och lägger upp foton på samma dag som de är tagna. En liten applåd till mig själv.

Anyway, efter en mindre trevlig förmiddag med mensvärken from hell, så har jag och Petra storstädat lägenheten ett par timmar på eftermiddagen. Vi tömde vårt källarförråd på bråte (som någon lämnat kvar sedan tidigare) och bar ner lite flyttlådor dit, därefter har vi dammsugit, tvättat golv, torkat och fixat. Mycket bra.

Lite senare på dagen kom söta Sofia först hit på en kopp kaffe, och därefter körde vi iväg mot Gamla Vasa för att traska runt i skogen för att fota och plocka svamp. Långsamt gick vi, och särskilt mycket svamp hittade vi inte, och på något sätt lyckades vi komma ut på fel stig eller åt fel håll, för plötsligt befann vi oss vid motorvägen nära ABC. Ajdå.
Försökte ringa till Sofias pojkvän för att få skjuts tillbaka dit var vi parkerat bilen, men det gick inte för sig... så då var det bara att börja gå. Solen hade nästan gått ner när vi väl var tillbaka var vi började, så det blev ju en lite extra lång promenad på grund av vårt usla lokalsinne. Nu är jag trött, men ändå väldigt nöjd och belåten efter några timmars frisk luft i gott sällskap. Det gör gott både för kropp och knopp att spendera tid i skogen. Den var dessutom lite extra fin idag. 







4 kommentarer:

  1. Fina bilder!
    Man glömmer lätt bort att det faktiskt finns ganska mycket skog innanför Vasas kommungränser! :) Var i Gamla Vasa gick ni in i skogen om ni lyckades gå så fel att ni kom ut vid ABC? Om man får fråga? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi körde alltså in mot Gamla hamnen och fågeltornet där vid Risö, och där gick vi sedan in i skogen. Finns en ganska stor skogsklunga där, lite för stor, tydligen... ;)

      Radera
  2. Då förstår jag! :) På den sidan av motorvägen är ju skogen riktigt stor och tät. När du skrev Gamla Vasa trodde jag att ni gått in i skogen någonstans nära Gamla Vasa centrum och mellan typ Korsholms skolor och ABC är ju skogen inte speciellt bred! :)

    SvaraRadera