söndag 23 augusti 2009

Finland är precis som förr

Befinner för tillfället hemma i Vasa igen och försöker ta igen vad jag missat de fyra senaste månaderna. Alkohol kan jag skrämmande nog konstatera att jag druckit varje dag hittills, så med en lätt krapula denna söndag tror jag att mönstret äntligen ska brytas.
Det var skönt att komma hem igen, om än bara för en vecka. Onsdag morgon åker jag tillbaka till Irland igen, för att jobba bort en andra tredjedel av året och vänta på julen. Jag har sagt det förut, men tiden flyger verkligen iväg. Hur har fyra månader kunnat gå så snabbt?

Festade med tjejerna mina igår kväll, vilket var underbart roligt. Efter förfest, hemma hos den fantastiska värdinnan Daniela, blev det precis som på den "gamla goda tiden" ett besök till Fontana. Sky hann vi också med. Träffade en hel del vänner och bekanta och det är jag glad för. Somliga fattades, men jag hoppas på att ännu hinna träffa dem innan min avfärd.

Något jag inte saknat i Finland är alla fulla och jobbiga finnar, inklusive det finländska språket. Naturen har jag inte heller saknat, och inte myggorna. Att åka båt däremot. Det skulle jag gärna hinna med innan onsdag, för DET har jag saknat.

1 kommentar: