tisdag 25 augusti 2009

Sista dagen i Vasa

En veckas semester hemma i Finland lider nu mot sitt slut. Idag är min sista dag innan jag åker tillbaka till Irland igen. Lite sorgligt är det allt. Nästa gång jag ser min hemstad igen är om fyra månader, då allt är pyntat med julprydnader.

Jag har haft en trevlig vecka och att träffa de flesta av mina vänner har verkligen gjort kropp och själ gott. Gårdagens besök hos kusinerna i Pedersöre var särskilt uppskattat; kusindottern Moa som växer så det knakar, åka båt i Lepplax och äta rökt sik, samt kebab vid the one and only Korv-Görans. Aah! Det värmande solskenet gjorde inte dagen sämre.

Nu ska jag köra in till centrum och hämta ut mitt långvariga körkort från polisstationen, därefter packa lite, och sedan besöka stallet och hästen en sista gång. Efter det får jag besök av två Sofior och mot kvällen blir det utgång till Oliver's Inn för att träffa lite mer folk och ta farväl. Klockan 12:25 imorgon flyger jag iväg från Tammerfors för att än en gång landa i Dublin. Jag vill inte packa...

1 kommentar: