fredag 2 juli 2010

Sommartider, hej, hej

Nu har värmen äntligen hittat tillbaka till Österbotten! Plötsligt blev det lite lättare att le och vara glad igen. En annan orsak till min lycka är att en av mina käraste vänner, Anna, är hemma på besök denna vecka! Dessutom är det så bra tajmat att jag själv också har semester just den veckan, innan jag sedan börjar jobba på Vasabladet. Det är bra det.

Ännu har jag fem hela dagar på mig att njuta av min ledighet; sova länge på mornarna, äta vad jag vill och när jag vill, försöka catcha lite bruna, rida ner till stranden med min pålle eller helt enkelt bara umgås med mina nära och kära. Jag tänker försöka göra det bästa utav detta lilla sommarlov, för sedan är det jobb jobb jobb som gäller för resten av sommarmånaderna!

Jag började dagen med att sova länge (steg inte upp ur sängen förrän efter 12!), och nu håller jag som bäst på att uppfylla mina föräldrars önskan om att klippa gräsmattan. Halva är nu trimmad, men så tog bensinen slut, vilket ger mig en orsak till blogg- och glasspaus. Jag passar dessutom på att sola samtidigt, så jag springer runt på gården iklädd endast bikini, solglasögon och öronskydd! Ser antagligen lite roligt ut, men det är tur vi bor i ett lugnt område.

Ikväll blir det lite picknick och intag av alkoholdrycker tillsammans med domdär finaste. Strampen och Sky är planerat, och om vädret och värmen håller i sig kommer det att bli jävligt bra!

Och så tänker jag tillbringa 16-17 juli i Vörå, på träningsläger tillsammans med min häst och några bra vänner. Det blir bra det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar