söndag 6 april 2014

Even an end has a start

Nu har vi gått över till vintertid här på andra sidan. Klockan flyttades tillbaka en timme, vilket innebar en timme längre sömn imorse, men en timmes mindre dagsljus. Och jag hade helst behållit dagsljuset istället för lite extra sömn.

Ännu en ledig helg är nu strax slut, och imorgon är det måndag och första dagen på den sista jobbveckan på Mt Herbert Farm. Vet inte riktigt hur jag känner över det just nu faktiskt. Ser otroligt mycket fram emot att bila landet runt och njuta av friheten och den vackra naturen i över en månads tid, men samtidigt går ännu ett minnesvärt och lärorikt kapitel i mitt liv mot sitt slut. Sju månader av hästar, hästar och ännu mera hästar. Det kommer bli konstigt att gå från att rida två till tre hästar om dagen till att plötsligt inte rida alls i en månad, och sedan komma hem till Vasa igen och bara hästägare igen. För ja, jag kommer hem igen. Iallafall över sommaren. Har inga planer därefter än så länge. Kan dock inte lova att jag inte flyttar utomlands igen, men det blir nog närmare än var jag är nu iallafall, det är säkert.

Bokade nyss buss upp till Auckland för nästnästa vecka. Eller jag stannar en natt i Taupo hos min vän Paul (som jobbade här på gården, men nu flyttat dit för ett nytt jobb) och tar sedan nattbussen upp till storstaden. Lämnar alltså det som varit mitt hem det senaste halvåret på tisdag, lunchtid, och tidigt på torsdag morgon anländer jag till flygplatsen i Auckland för att möta upp min roadtripkompis som flyger ner från Stockholm. Skärtorsdag. Påsk. Och samma dag plockar vi även upp en campervan från Escape Rentals och kör iväg ut på äventyr. Vart vi kör först? Det vettetusan. Vart vi känner för, men det lutar nog mot någon relativt närliggande strand. Vi lär vara rätt trötta båda två, efter x antal timmar på resande fot.

Godnatt på er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar