måndag 6 juli 2009

Hemlängtan

Hästarna springer sig svettiga i sina hagar i hopp om att undkomma bromsarnas attacker, medan jag sitter inomhus i skuggan och njuter av en lugn och sval måndag. Jag är inte särskilt motiverad till att hitta på något spännande, och en bra ursäkt att inte göra det är att tänka på regnet som alldeles nyligen kom tillbaka igen.
Morgonen inleddes med att mata hästarna och släppa ut hundarna, därefter kröp jag tillbaka ner under täcket och läste klart den fjärde boken i Twilight-serien; Breaking Dawn (väldigt bra böcker för övrigt, fast vampyr-blir-kär-i-människa-idén känns motbjudande löjlig, men de rekommenderas varmt). Efter det skuttade jag ner till stora huset och parkerade mig framför datorn och Facebook. Ett inlägg i bloggen känns som ett måste, eftersom jag verkligen ligger efter med det, som någon så vackert påpekade. Nåväl, här tänker jag tillbringa största delen av min lata måndag, med undantag för när jag blir tvungen att köra in till Wicklow och ladda upp mitt matförråd. Diska borde jag också göra, huff.

Rosanna åkte hem igår efter en aktiv men trevlig vecka. Oturligt nog var inte vädret på vår sida särskilt mycket, men vi gjorde det bästa av situationen, även om några av våra planer fick läggas åt sidan. Vi hann iallafall besöka shoppinggatorna i Dublin och det irländska national stuteriet i Kildare, samt ta oss ett dopp i havet och sola lite. Motionera hästarna här på gården gjorde vi också varje dag, mer eller mindre.

Min hemlängtan kom tillbaka igår kväll, och jag har nu börjat småplanera lite för en veckas vistelse hemma i Vasa i slutet på augusti. Jag håller tummarna för att så många som möjligt av mina nära och kära befinner sig där då, för det är ju dem jag vill träffa. Och min häst och min katt saknar jag också oerhört mycket!
På lördag kommer min chef och hans familj hem från Spanien igen, ska försöka komma ihåg att fråga om lov att åka hem så snart som möjligt då. Innan dess måste jag köra upp till Bray och skaffa PPS-nummer, så jag kan skaffa bankkonto, så jag äntligen kan försöka fixa till mig eget Internet! Sämsta med det är att jag då kan hålla kontakten med er där hemma bättre igen och kommer ihåg hur mycket jag saknar er och hur mycket jag går miste om i era liv...

Min favoritpartylåt at the moment förresten; Dizzee Rascal - Bonkers. Så jävla bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar