onsdag 8 juli 2009

With my eyes shut

My Sister's Keeper är verkligen en snyftarfilm, precis som de garanterat på radioprogrammen när de diskuterat filmen. Även jag kan varmt rekommendera den! Av samma regissör finns även The Notebook, och den är och förblir fortfarande min absoluta favoritsnyftarfilm. Best movie ever made! Iallafall när det gäller romantiska draman.

Jag fäller också en tår för Michael Jackson som begravdes idag, för precis som alla andra (fast jag inte är något fan) kom hans död som en stor chock. Vilka av dagens artister kan jämföras med Jacko och Elvis och Sinatra? Så, vila i frid, M.J, och det kan du utan tvivel göra, för du är så gott som helgonförklarad redan.

Och än en gång (efter att ha kört hem i solnedgången) kan jag bara konstatera för mig själv hur mycket jag avgudar detta land och Wicklow. Vackrare plats får man leta efter! Vad jag är glad att jag bor i Irland ändå.

1 kommentar:

  1. Hallå Malin!

    Hoppas allt e bra med dej!

    Kändes spejsat att läsa dethär blogginlägget. Jag såg också MJ's begravning, men var i Los Angeles. Hela stan snurrade bara runt denna axel. Väldigt speciell upplevelse. Köpte sen boken My sister's keeper på LAX inför hemfärden, men som tur hann jag inte läsa så mycket på planet. Tur för att jag brölade som en idiot när jag läste. Blir ju spännande att se då om filmen är lika bra som boken :-)
    Ha d gott!

    SvaraRadera