måndag 20 maj 2013

20:e maj

Först och främst, GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, världens finaste lillasyster! Önskar dig en underbar dag och hoppas att ditt 22:a levnadsår blir det bästa hittills!

Sedan, sorry för bloggpaus igen, men stressen har verkligen inte varit lätt att hantera och jag har, helt ärligt, inte mått särskilt bra. Skrivandet av kandidatuppsats är det största jag gjort hittills i min utbildning och mitt studieliv, så pressen finns där, jämt och ständigt. Det måste bli bra, det måste bli klart. För jag vill ju det... Men vet ni vad? Jag börjar faktiskt se slutet på tunneln nu. Äntligen! Om exakt en vecka ska opponeringsversionen vara inlämnad, och den 7:e juni ska den slutliga kandidatuppsatsen vara finputsad och inskickad för slutlig bedömning. Det är hur läskigt som helst, men jag tror att jag kommer att fixa det.

För det tredje, jag bor ute på Lindgården nu, och som vanligt så trivs jag hur bra som helst, även om det alltid är mycket att göra. Men jag har rutiner, jag behöver det, även om det innebär att kliva upp vid 06:30 varje morgon för att fodra 10 (eller fler) hästar. Ännu en veckas lantliv, sedan är de tillbaka från semestern och jag återgår till vardagen i stan.

Har en fjärde punkt också. Den 7:e juni, efter att jag skickat in kandidatuppsatsen, så flyger jag hem till Vasa och stannar ända till den 17:e juni! Mysigt! Då ska jag bara njuta av sommaren, familjen och vännerna. Ett dop ska jag hinna med, lillebrors födelsedag, och kanske även lite firande av att jag äntligen är klar med min utbildning?! Ser fram emot det. Lite ledigt. Ingen stress. Underbart!

Så ser det ut nu. Discussion och conclusion kvar, plus massa finputsning. Och en bra titel. Yay!

2 kommentarer:

  1. Du är duktig, jag vet du klarar att skriva klart allt. Puss på dig

    SvaraRadera
  2. Oj tack!! Har inte varit så aktiv bloggläsare de senaste dagarna så hade helt missat detta! :D <3

    SvaraRadera