lördag 5 oktober 2013

Haircut, ice cream & girls night in

Solen fortsätter skina över Hawke's Bay och det är helt fantastiskt fint här just nu! Är det inte konstigt hur bra man (läs: jag) mår när det är ljust och varmt och grönt och fint? Älskar't.

Eftersom mina två kvinnliga rumskompisar sticker iväg till Auckland tre dagar nästa vecka så blir det jobb varje dag för min del, och därför har jag haft lite mera ledigt denna vecka. Helt okej, med tanke på vädret. Så, jag jobbade halvdag idag igen och är ledig hela dagen imorgon! Skönt.
 När jag så ridit två hästar, longerat en häst, mockat boxar, käkat lunch och duschat så körde jag och Tonia iväg till Napier för att leta upp en frisör som hade öppet längre än till klockan tre, och vi hittade en. Mitt hår gillar nämligen inte alls min flytt down under, och har varit en risbuske de senaste två veckorna. Nu mår det dock bra igen! När vi klippt bort de slitna topparna brummade vi vidare ner till havet. Så jäkla fint. Och enorma vågor! Vissa var minst två meter höga. En glass med grädde på toppen avnjöts också, och så passade vi på att leka lite med lill-kameran.
När vi var hemma på gården igen öppnade vi vinflaskan och sörplade i oss cosmopolitans (som vi gjort dagen innan och haft i frysen), fixade mat (tortillas) och kollade på snygg man (Channing Tatum i filmen "She's the man") på tv. Självklart ingick även ansiktsmasker, smink, och snuskprat i vår tjejkväll. Mycket bra avslut på en fin dag och nu är det dags att sova. Redan efter midnatt här ju! Ni andra, ha en superbra lördagseftermiddag och lördagskväll!

Och jepp, fler bilder från dagen kommer när jag orkat redigera. Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar