lördag 1 mars 2014

First day of autumn

Första höstdagen här i Nya Zeeland! Både för att mars tydligen räknas som höstmånad här nere, men också för att det faktiskt har varit lite kallt idag. Fick ta på mig jackan i morse när jag klev upp och gick mina fodringsrundor, och det har jag inte behövt göra på ett bra tag... Brr. 

Hade i princip hela gården för mig själv imorse, så jag kunde i lugn och ro göra i ordning och rida tre hästar. Började med Cash, ett 5-årigt (eller 6?) fullblod som gått löp tidigare och nu skolas om till hopphäst, och han var så avslappnad och fin! Nöjd ryttare och häst efter en halvtimmes flatwork. Fortsatte därefter med flugskimmeln Whisper, som jag fick hoppa i förrgår (tjohoo), och han var dessvärre ganska stark och springig idag. Inte jättenöjd med det. Slutligtvis fick sig huntern Banjo en omgång med sporrar och gramantyglar, för när jag red honom igår var han både seg och sprang med nosen i vädret. Idag travade han på rätt fint mellan varven, när han inte protesterade genom att backa, snurra runt, bocka eller bara hoppa runt. Inte så kul.
Eftermiddagen var lugn och trevlig, Claire och Simon red tre och två hästar var som jag sadlade och gjorde redo, för att sedan tvätta av efteråt. Därefter kvällsfodring och slut på jobbdagen klockan 17:30. Nu är jag inne i Waipukurau och har precis avslutat en timmes Skype-samtal med världens bästa Linn som befinner sig ute på hästjobb i Kuwait för tillfället. Hon får mig alltid på bra humör! Och det gör mig glad att hon verkar ha kommit till ett bra ställe med trevligt folk och fina hästar. Följ hennes blogg vetja!

Nu ska jag handla lite frukost och sedan köpa med mig Chinese take away och köra hem och titta på teve resten av kvällen. Ensam i mitt lilla hus. Kanske släpper in katten en stund. Är ledig imorgon så ska nog köra ut till nån av stränderna och jobba lite på brännan. Sedan måste jag verkligen börja tänka på att boka bil inför vår NZ-roadtrip och Fiji-resa. Bara 1,5 månad kvar nu! Sjukt hur snabbt tiden går.

Och jag har massvis med bilder från förra veckan att bjussa på, men orkar inte nu. Ni kan få en. Varsågod. Trevlig helg allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar