söndag 9 mars 2014

Sist men absolut inte minst

Ännu en vecka är strax förbi, och det är bara fem veckor kvar på Mt Herbert Farm för min del nu... Ett halvt år har jag varit här. Sex månader. Har svårt att förstå det själv, hur snabbt tiden går. I mitten på april är det sedan dags att resa runt i Nya Zeeland och se resten av landet också, och nu har jag äntligen bokat campervan! Det börjar kännas nu. En och en halv månad på resande fot. En och en halv månads semester. Det är ju bland annat för detta som jag jobbat för under det halvår som nu snart passerat.

I fredags packade vi in fem hästar i lastbilen och körde fyra timmar tvärs över nordön för hopptävling i Hawera på lördagen. Claire och Tipsey knep en sjätte plats i Grand Prix:en, men vann själva serien (poäng från säsongens alla Grand Prix's ihopräknat)! Simon kom på en femte plats, men en sjätte plats totalt. Jag är mycket stolt över att jobba för två av landets absolut bästa hoppryttare, det är en erfarenhet jag kommer att bära med mig för resten av mitt liv.
Nu är det en veckas paus innan det sedan bär iväg femtio kilometer norr till Hastings, för årets sista och största tävling – Horse of the Year. Har hört mycket gott om showen, som pågår hela veckan, och ser fram emot att få uppleva den! Bring it on!

Hawera A&P Showgrounds, vår lastbil är den andra från vänster, och vackra berget/vulkanen Mt Taranaki i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar