fredag 3 december 2010

Det är natten som gör dagen ljus och mitt ljus är du

Inledde dagen med att titta på krigsfilmen Black Hawk Down i skolan. När den var slut hade jag riktigt dålig fiilis, för jag ogillar starkt filmer som påminner en om hur orättvis och brutal vår värld är på vissa ställen. Jag hade en obehaglig känsla i magen och blanka ögon genom säkert halva filmen. Inte kul!

Efter det skyndade jag mig vidare till Södra Sallerup, och rensade tankarna med en skön ridtur på Bläddeprinsen. Det är galet hur mycket snö det är i Skåne nu; trots att hästen har långa ben gick snön upp till magen på vissa ställen! Då var jag minsann glad att jag satt på ryggen. Efter nästan en timme ute i snön kom vi tillbaka, och då hjälpte jag till att ta in lite olika hästar; ett föl, en varmblodig hingst samt en portugisisk skimmel. Lindgården är ett mycket trevligt stall! Lovade återkomma imorgon bitti och hjälpa till att mocka, för de får nämligen in en last med åtta hästar ikväll, så hjälp behövs. Således skippar jag alltså utgång ikväll, och tänker istället bosätta mig i soffan resten av kvällen och dricka glögg. Det är bra det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar