onsdag 1 februari 2012

Jag vill

Det kanske är en aningens impulsivt & ogenomtänkt beslut, men jag tror tamejtusan att jag ska boka flygbiljett (tur-retur, såklart) till Dublin ikväll eller imorgon. Hittade ett billigt flyg i slutet på april. Kollade upp schemat och hade inga föreläsningar. Kollade bankkontot och hade tillräckligt med pengar för att åtminstone betala flyget, sedan får resten lösa sig på något vis.

I slutet på april är det två hela år sedan jag lämnade Irland, och har inte satt min fot där sedan dess. Så, visst börjar det väl bli dags att göra ett återbesök till min älskade gröna ö? Jag är helt klart beredd på att försöka göra min vistelse där så billig och enkel som möjligt, men jag vill väldigt gärna passa på att tåga runt lite och se delar av landet som jag tidigare inte hunnit se. Jag får väl bo på hostel och dela rum med tio främlingar, men bara jag får andas irländsk luft igen så kommer det att vara värt det! Jag skulle självklart också besöka det som var mitt hem i ett år, och människorna och hästarna som gjorde vardagen så fantastisk.

Och bara för att jag nu blev så nostalgisk och lite lycklig över att jag kanske snart får vistas en vecka i världens vackraste land, så bjuder jag nu på ännu några favoritbilder från min tid där.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar