fredag 19 april 2013

Castletimon Thunder + Coco

Det är nu två dagar sedan jag kom tillbaka till Sverige. Med undantag för att allt är så torrt, så är våren och värmen verkligen på gång nu, och det är skönt! Hemma i Vasa var det fortfarande en meter snö på bakgården när jag åkte, och blött och äckligt... och snöslask är något av det värsta jag vet.

Hursomhelst! Hästbloggar-Malin drar igång igen! Det är dags för lite fler bilder från senaste resan till Irland, och till den fina gården i Wicklow som tidigare var mitt hem och arbetsplats. Det ska bli så otroligt roligt att nu få visa er bilder från när jag, tisdagen den andra april, fick sitta upp på Castletimon Thunder. Min fina och älskade lille vän, som jag pysslade om, lärde upp och lekte med de första nio månaderna av hans liv, har nu gått och blivit en stor ridhäst med väldigt långa ben. Myriam (deras groom de senaste månaderna) har med Michaels assistans ridit in honom, och trots att han vid detta tillfälle bara varit inriden i sisådär tre veckor så var han redan väldigt lugn och fin. Hans inställning till människor är fantastisk, så himla kelig och gosig! Om några år tror jag att det kan bli en riktigt fin fälttävlanshäst av honom också.

När jag nu fick prova rida Thunder så var han nog ganska trött efter en uteritt och några små skutt över bommar, så han kändes lite seg... Men med rätt ryttare och träning kan han bli hur fin som helst. Underbara häst. En häftig känsla, minsann, att få rida sin bebispålle (och jag säger "min", för jag kände mig lite som hans extramamma när han var föl).


Samma dag fick jag också rida Maries fina häst, Coco. Vi började med en uteritt och fick sedan även rida lite travbommar och hoppa kryss! Superkul, med tanke på att jag inte hoppat på evigheter. Även hon är en väldigt trevlig häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar