lördag 6 april 2013

Finbesök på Lindgården

Jag gissar att de flesta av er väntar på bilder från resan till Irland? Ni får vänta lite till. Först måste jag lägga upp bilder från förmiddagen, för oj oj oj, vilka fina hästar som anlände till stall Lindgården inatt! Fem hingstar i världsklass, från thestallioncompany.com, anlände från England i en gammal lastbil och åkte vidare norrut till Lövsta stuteri i förmiddags. Jag, som annars gärna sover länge på morgonen, hade inga problem att kliva upp tidigt imorse för att få hälsa på dessa snyggingar.

Vid lastningen passade jag på att knäppa lite foton på hingstarna som jag nu tänkte visa för er... Måste ju kunna bevisa att de faktiskt var där, eller hur? Hehehe.

För närmare information om dessa toppklassade avelshingstar rekommenderar jag er att kika in på ovan länkade webbsidor, men det är alltså främst inom fälttävlan, dressyr och hoppning dessa pållar och deras avkommor är framgångsrika.

Clinton II först ut och först in.
Clinton II hade ingen lust att åka lastbil. Han kanske ville bli kvar på Lindgården? Inte mig emot...
Esteban var näste häst upp i bilen.
Royaldik next up!
Violet traskade förbi med sin Medix efter en ridtur i morgonsolen.
Odermus R hade rullat sig i boxen och var lite smutsig. Topphäst eller ej, det är kul att grisa ner sig ändå.
Lastbilen.
Sist ut var Grafenstolz. Aah, en fröjd att vila ögonen på minsann.
Grafenstolz tar sig en sista titt ut innan den långa resan norrut fortsatte.
När  hingstarna rullat vidare red jag och Jennie ut i solskenet med Bläddeprinsen och Ricardo. Härligt väder, mjuka gräsvägar att galoppera på, och fina, glada hästar – vad mer kan man begära?

Söthästen!
På väg hem efter 1,5h på mysiga vägar i alla gångarter.

1 kommentar: