måndag 24 juni 2013

Slösat pengar, trampat båt & rensat garderob

Det blev en riktigt trevlig ledig måndag detta. Sov länge, åt en rejäl frukost, duschade, drog iväg in till stan. Väl inne i stan kliade det riktigt mycket i mina shoppingfingrar och rean inne på dyra Spirit Stores lyckades utnyttja det... Gick därifrån lite fattigare, men lite gladare! Saldot blev 4 tröjor, 2 trosor, allt nedsatt till halva priset. I förra veckan köpta jag två Acne-tröjor på rea också... Märkesnörd? Javisst. Men bara om det är på rea.
Sedan fortsatte jag till Cubus och handlade en bh, och till Marimekko för en gråsvart-randig toalettväska. Det blev, med andra ord, en dyr dag, men jag fick ju faktiskt en väldigt trevlig skatteåterbäring för ett par veckor sedan, och lönen kommer imorgon... Dessutom är det faktiskt väldigt länge sedan jag unnat mig något riktigt fint, men ändå användbart, i klädväg. Jag ser det som en examensgåva från mig själv till mig själv. Det är okej då va?

Gick till kanalen och satte mig att invänta Jennifer och Chrissi, som hade kommit på den briljanta idén att hyra en trampbåt! Varför har jag inte kommit på det tidigare?! Jätteskojigt och bra träning ju. En timme trampade vi på och pratade, solade, sjöng, skrattade. Efter den turen var benen ganska möra... så då blev det en utomhusfika i sköna bänkar på Espresso House.

När jag kom hem igen gjorde jag något jag borde gjort för länge sedan: rensade garderoben. Fyllde en hel Ullared-påse (och det är ingen liten påse, ska ni veta) med kläder jag inte längre ämnar bära, så om det är någon som känner för att ta över och rota igenom den påsen istället för att gå på loppis är det bara att hojta till! Ger bort gratis!

Dags att sova nu. Lunch med f.d. (!) klasskompisarna imorgon, och därefter en ridtur på Bläddeprinsen. Det blir säkert riktigt trevligt det med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar