torsdag 20 juni 2013

So wake me up when it's all over

Imorgon är det midsommarafton. Precis som förra året så ska den firas i fina Åhus på östkusten, tillsammans med mina underbara vänner Linn och Camilla. Precis som förra året är jag säker på att vi kommer ha hur roligt som helst och uppleva en kväll värd att minnas. Vi ska plocka blommor och göra kransar, dricka vin, äta god mat, dansa, hoppa, skutta, skratta. Det KAN helt enkelt inte bli annat än bra!

På söndag är det slut på semestern för min del, för då blir det jobb igen. Det har jag väl inte precis längtat efter, men det blir nog bra att få nåt vettigt att göra om kvällarna... och det är ju alltid lika trevligt att få lönekuvertet sen.

Annars då? Tja, efter ett långt och djupt samtal med en vän igår kväll så kom jag fram till att det jobbiga för mig just nu är att jag inte har en plats som känns som 'hemma'. Visst, Vasa kommer alltid vara mitt hem, och visst, än så länge har jag en bostad att kalla hem här i Malmö, men jag vet inte var mitt hjärta hör hemma. Nu är jag klar med detta kapitel av mitt liv, som jag påbörjade i september 2010, och i september 2013 är det dags att börja på nästa. Jag har bara ingen aning om vad det kommer innehålla eller var jag kommer att befinna mig. Jag har sagt att jag ska till Irland, och jag vill fortfarande till Irland, men valmöjligheterna är oändliga! Nu vill jag börja leva på riktigt, har jag sagt, men vad ÄR "på riktigt"? Och var? Jag vet faktiskt inte än. Känner mig nästan lite vilsen. Måste jag ha en plan?

Uppdatering kl. 22:30
Jag har nu fått mitt betyg för kandidatuppsatsen! Jag är godkänd! Herregud, vilken bra start på midsommaren. Lättnaden. Imorgon ska det minsann firas!

4 kommentarer:

  1. Grattis till kanden! Oh man behöver inte alltid ha en plan. Kolla möjligheterna, se vart dom tar dig och plötsligt har du säkert ändå hittat rätt :)

    SvaraRadera
  2. .. eller så kommer du till Stockholm ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Voi syötis, va sku ja tiid o dzära?! ;)

      Radera