torsdag 21 november 2013

Home alone again

Ganska fin värld denna torsdagsafton. Värme och spöregn, följt av fantastiska solnedgångsfärger (fast okej, hade på "superintensiva färger" på min Canon Ixus, men ändå), vindstilla. Nu sitter jag i soffan, gäspar lite, och dricker en kopp te - chai vanilla, för att vara exakt. Skippar teven idag, det var ändå inga roliga program eller filmer just idag. Mitt vänstra knä och vrist värker, tack vare ponnyjäkeln som sprang över mig idag när han blev skrämd av eltrådens knäppande. Men jag är okej! Än så länge. Få se om jag har en ballongfot imorgon, hihi.

Men jo, det blev ju lite plötsliga ändringar vad gäller livet och jobbet här på Mt Herbert Farm... Min nya danska kollega lämnade oss i tisdags efter bara 1,5 vecka, pga tråkiga nyheter hemifrån, så nu är jag ensam här. Ensam på jobbet och ensam hemma. Det är inte alls roligt, kan jag tala om för er... Så jag hoppas vi hittar en ersättare så fort som möjligt. Tills dess får jag försöka klara det ändå. Chefen ger de yngre hästarna lite extra ledigt ett tag framöver, och det är ju tacksamt. Tävling i Feilding på söndag, med antingen 6, 7, eller 8 hästar. Ju färre desto bättre!
Jag och Helen (en kvinna från NZ som jobbar lite extra här vid behov) red ut på kullarna idag. Varmt och soligt och helt underbart var det, och dessutom ska vi få göra om det imorgon! Tänk ändå, det är sånt folk betalar dyra pengar för. Ridsemester i vackra länder. Jag är rätt lyckligt lottad vad gäller sånt. Imorgon tar jag med kameran, lovar.

Bjuder på lite bilder på kvällshimmelen, min bakgård (med nyspikat staket) och vardagsrummet. Jag bor bra här. Fattas bara en gräsmatta på bakgården, sen är det inte mycket mer jag kan önska mig... Eller jo, en roomie. Och gasbehållare till grillen som står på verandan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar