måndag 9 december 2013

Can't find the words

Milda Matilda och hennes moster, vad detta land är vackert! Blir alldeles till mig av allt fint jag sett idag. Crazy.

Jobbade halvdag idag, var ledig igår, och vilka härliga dagar det har varit. Christmas races i byn igår, med snabba fullblod och massa snygga och uppklädda människor, så som det ska vara. Träffade lite nytt folk, som vi sedan hängde med på puben senare på dagen. Kul att vara lite social igen, det händer inte ofta här ute!

Denna dag började med att lasta in och ut föl med ston, för att köra dem till veterinären för dräktighetskoll. Tre av fyra ston hade bebis i magen, så det tyckte chefen att vi skulle fira med kycklingpaj och bakelser till lunch. Det var gott. Jag har även kört hästsläp för första gången någonsin, om än olastat och bara en kilometer. Men ändå. Bra gick det!
Efter jobbet och lunchen fräschade jag upp mig lite och körde iväg på kaffe med Lydia. Pratade om dittan och dattan i en timma, innan jag körde vidare till Hastings för att möta upp med Pascal. Köpte mig en ny telefon (Samsung Galaxy Fame) till att börja med, och sedan fick vi sällskap en fransk tjej och en amerikansk kille och så körde vi iväg till Maraetotara Falls. Det var en alldeles underbar plats, med vattenfall och glasklart vatten, och där går det att simma och hoppa! Coolt. Måste dit igen någon varm och solig dag. Efter det körde vi vidare upp till Te Mata Peak, med utsikt över i princip hela Hawke's Bay. Så sjukt vackert så jag inte finner ord för det. Nästa gång tar jag med mig Nikon D300 så ni kan få se lite bättre bilder på allt det fina. Men wow wow wow alltså. Vilka vyer, vilket land.

Har fler bilder, men det är nattidags för min del nu... Visar fler nån annan gång. Imorgon kanske. G'nite y'all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar