söndag 7 augusti 2011

Mysigt med söndag

Jag mötte upp Matilda vid stallet och slängde upp henne på havremoppen min, och så höll jag nån form av ridlektion för henne så hon ska lära sig lite hur mitt djur fungerar. Började med lite uppvärmning på ängen full med timotej, och sedan blev det lite tempoväxlingar och böjning uppe på ridplan. Duktiga var de! Dessutom var det roligt att se hur försiktig och uppmärksam mitt djur var med en ny ryttare på ryggen.

När jag kom hem från stallet hittade jag föräldrarna och det finska grannparet sittandes i trädgården, med kaffe och rödvinbärspaj framdukat på bordet, så jag slog mig ner med dem i ca en timme. Det pratades om allt från Finlandsbåtar till gamla kollegor och konstiga dialekter.

Nu har jag och finaste lillasystern legat i sängen och skrattat så magmusklerna värker. Vill du också göra det? Då rekommenderar jag att du kikar igenom Rémi Gaillard's klipp på Youtube. Klockrent.

2 kommentarer:

  1. Haha, oh nou så normalt jag sitter och härliga miner också -.-

    nåjaa, that's life, jäklit skoj var det ju iallafall :D

    SvaraRadera
  2. SV: Tackar!! :D Hon har en fantastisk trav! Försökte matcha lite extra då jag äntligen fick med mig någon som kunde fotografera

    SvaraRadera