fredag 18 maj 2012

IHANAA LEIJONAT!!!


Jag vet att det är fel, men det känns som att halva ishockey-VM redan är vunnet nu när Sverige åkte ur mot Tjeckien i kvartsfinalen. Och Finland är vidare till semin efter en vinst mot USA. "Det viktiga är inte att vinna VM-guld, utan att vara bättre än Sverige!"

Anyway, röd dag idag, och på eftermiddagen bestämde jag mig för att dra ut till Arlöv och jobba lite på ICA-lagret igen. Det är ju trots allt dubbel lön på söndagar, plus kvällstillägg... Bra med pengar för bara några timmar. Tiden går dessutom jäkligt snabbt där ute, vilket ju är rätt skönt att känna såhär inför sommarens flera hundra arbetstimmar! Gubbarna bestämde sig för att lyssna på sportradion idag igen, och i efterhand är jag tacksam för det. Roligt att följa med i VM när det går bra för Finland.

Från och med lördag kommer jag att befinna mig ute på gården i Södra Sallerup, och vara högsta hönset där fram till onsdag morgon. Jag håller tummarna för bra väder! (Som väderprognosen ser ut just nu verkar det väldigt lovande inför nästa vecka...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar