lördag 12 maj 2012

Min bästa vän och mannen i mitt liv

Jag och Marika red ut i vårvärmen igår eftermiddag, och vi gjorde oss lustiga över våra "lugna, stela och trötta" gammelgubbar till hästar. Bläddeprinsen och Turbo. De må vara lite äldre på papper, men i sinnet är de minsann som vilka explosiva unghästar som helst! Det fick mig att tänka på min alldeles egna gammelgubbe, Kessu, som nu är hela 24 år gammal.
Även om jag gillar den galna galoppören jättemycket (trots hans dumma påhitt ibland), så finns det ingen häst som är så fin som min Kessu. Jag litar verkligen på den hästen till 100%, och med honom kan man göra allt. Som sommaren 2011... Snabba galopper, dressyrträningsläger, bad, sim och plask, hoppning på äng, barbackaturer... Underbart! Det kommer jag verkligen att sakna denna sommar. Fast Bläddeprinsen och jag kommer säkert ha många roliga stunder vi med.

För att hylla världens bästa häst, som jag saknar och älskar jättemycket, så bjuder jag på lite bilder. Njut!


2 kommentarer:

  1. Varför har han förtäckta ögon på sista bilden?

    SvaraRadera
  2. Hehe, det är ett flugskydd :) flugorna har en tendens att samlas i flocker kring hästars ögon annars...

    SvaraRadera