fredag 30 november 2012

Fredagsmys all by myself

Så vad gör jag då, sista dagen i november, en mörk och kall fredagskväll, när jag sitter ensam hemma? Jo, jag lyssnar på sån där husmusik (uppdaterade till Spotify Premium, yay), dricker en cider, provar kläder och dansar runt i mina alldeles för höga klackar som jag ännu inte använt utanför lägenheten. Imorgon eftermiddag kliver jag på pågatåget till Kristianstad, för Camilla ska ha inflyttningsfest och därefter blir det utgång i den nordskånska staden på östkusten! Dricka vin och glögg och dansa i sällskap med en bunt goa tjejer. Japp. Tror det kan bli hur bra som helst. Taggad till tusen.


Köpte förresten ett bälte på Gina Tricot idag. Behövde ett som var smalare runt midjan, så jag kan ha det till mina höga jeans och shorts. Gillar't!

Och f-ck, vad jag hatar den där usla känslan som jag får när jag måste vara själv igen efter att ha fått umgås med och vara nära någon fin människa. Jag saknar närheten. Men, den som väntar på något gott... Eller hur man nu brukar säga. Hursomhelst, stunder av sådan närhet, när jag kan känna mig bekväm och trygg med både mig själv och situationen, får mig att inse värdet av att dela vardagen med någon. Det är tråkigt att vara själv, men det är också förbaskat nyttigt. Snart är jag nog redo att öppna upp mig och släppa någon riktigt fin nära inpå. Snart. Jag måste bara bli bekväm med livet först. Hade antagligen kunnat skriva ett långt inlägg om bara mina känslor om allt och inget, men vad tjänar det till? Det är läskigt att känna för mycket.

2 kommentarer: