onsdag 14 november 2012

Wednesday once again

Onsdag. Lill-lördag. Mitt i veckan. Har tillbringat hela dagen i skolan, för omväxlings skull. Påbörjade en ny kurs idag, 'Visual Communication'. Lite fotografi, visuell kommunikation, och grafisk design. So far, so good! Därefter blev det en föreläsning i den andra kursen jag läser denna termin, 'Att skriva och publicera i digitala medier'. Jag fattade... inte mycket. Förstår inte hur allt hänger ihop. Det är mest svammel och otydligheter och däremellan några tydliga exempel på det föreläsaren försökt (men inte lyckats) förklara. That's how we're rolling.

Annars då? Fördriver dagarna som vanligt. Jag har fullt upp jämt, men ändå inte mycket att göra. Ikväll ska jag försvinna in i Tove Janssons underbara värld. Lånade nämligen "Muminpappans memoarer" och "Farlig midsommar" från skolans bibliotek idag, för jag funderar på att skriva lite fanfiction (en del i kursen vi håller på med just nu) baserat på just Muminvärlden. Det kanske kan bli bra?

Jaja. Snart är det helg igen, då blir det lite mys i Ljungbyhed, lite stall, och troligtvis även en utgång på lördagskvällen. Min sista helg som 22-åring. Det VET jag att kommer bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar