lördag 13 juli 2013

Fredag i Falsterbo

Igår var jag ledig, så jag tog bussen ut till Falsterbo och mötte upp Camilla som hade en läktarbiljett över som jag fick köpa (eller ja, har inte betalt än... men jag ska). Falsterbo Horse Show alltså, weyhoo. Solen sken, ingen vind, så det var helt perfekt! Kom dit vid 12 och åkte därifrån vid halv 7 ungefär. Vi hann med att titta på fina 5-åringar, FEI Nations Cup, samt strosa runt på mässan lite där Camilla hade turen att FÅ (testpilot) ett par ridstövlar i kalvskinn. Lyckat! Jag köpte inget, för jag köpte tillräckligt i måndags. Wok, kaffe, och belgiska våfflor blev det också, och innan jag tog bussen hem igen åt vi italiensk glass på ett fint ställe i Skanör. En riktigt härlig och hästig dag i gott sällskap, så tusen tack för det, min vän!

Mitt sällskap hejade på Sverige. Det gjorde jag med, fast utan flagga... nån måtta får det ju vara!
Malin Baryard-Johnsson med sin fina hingst.
Steve Guerdat!
Kungarnas kung. Rolf-Göran Bengtsson.

Idag har jag jobbat från 08:10 till 15, och efter jobbet passade jag på att njuta lite av solen och värmen med en islatte i stan tillsammans med Proffice-kollegorna Rebecca och Malin. Pratade om kärlek, framtid och livet i det stora hela, och det var väldigt trevligt! Men vad ska jag göra nu? Hade egentligen tänkt dra till Falsterbo och äta och festa lite där, men Camilla är sjuk så det blir inte av... Tråkigt, men lika bra att spara lite pengar, för det blir en hel del utgifter för min del de kommande två månaderna. Det är dyrt att resa till andra sidan jordklotet minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar