fredag 12 juli 2013

Life's a game made for everyone & love is a prize

De flesta av er har säkert redan sett det på Facebook/Instagram/Twitter, men jag får väl tillkännage det här med... Jag kommer att flytta till Nya Zeeland i mitten på september. Andra sidan jorden. Typ så långt bort det går att komma.

Hur blev det så då? Jag som skulle till Irland? Tja, hittade inga intressanta jobb på den gröna ön, så jag utökade min sökning till andra länder och fann ett jobb som showjumping groom (tävlingshästskötare) på NZ som lät för roligt och bra för att jag inte skulle ta kontakt med arbetsgivaren... Och på den vägen är det! Det slutade, obviously, med att jag fick jobbet, så om knappa två månader ska jag sätta mig på ett (eller ja, flera) flyg i över ett dygn och lämna Europa. Dock inte för all framtid... Jag bokar nog en returbiljett till maj, tror jag, för en returbiljett bör jag väl ha om jag ska få ett visum i landet. So don't worry, you guys, I'll be back!

Mer än så orkar jag inte berätta just nu. Inte mycket som är klart än heller, måste boka flygbiljetter, ansöka om visum, förnya mitt pass, flytta ut ur lägenheten i Malmö... och troligtvis kommer jag att vara ett par veckor i Vasa innan jag drar vidare, och då ska jag umgås med familj och vänner så mycket som möjligt! För jag kommer att tillbringa min första jul utan dem... Läskigt. Men jag vill verkligen detta. Jag vill se mer av världen och prova på något nytt, och när ska jag göra det om inte nu? Jag är klar med min högskoleutbildning, jag är redo att lämna Sverige, jag är inte ens halvvägs till femtio, och jag är singel. Jag har INGET att förlora på att göra detta! Därför gör jag det.

And I'm so excited.

Där ungefär. Nordön. Hawke's Bay. Närmsta större stad är Napier, ca 40 min bort.

5 kommentarer:

  1. Åh, Nya Zeeland verkar vara en mycket vacker plats på jorden. Och jobbet verkar passa dig som handen i handsken. Hoppas du får den bästa tiden någonsin. : ) Allt som sker har en mening.

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du hittade något intressant och så långt borta till på köpet! Bloggen hoppas jag finns kvar och nu blir den väl än mer intressant. Lycka till på färden!

    SvaraRadera
  3. Så jävla coolt!! <3 Du är modig :)

    SvaraRadera