onsdag 7 maj 2014

NZ Roadtrip Day 20: From the West to the North

Idag har vi kört långt... Så långt att jag den sista timmen kände mig lite yr och illamående. Det kan i och för sig också ha berott på den serpentinformade vägen upp och ner för ett berg på vår väg upp till Abel Tasman National Park, som stupade rätt ner på min sida. Läskigt till tusan. Fram kom vi iallafall.
Vi startade på västkusten i Greymouth, var vi stannade en natt (och vilken natt sen, ösregn och blixtnedslag typ rätt ovanför oss, blev inte många timmar sömn), och körde sedan upp längs med en otroligt vacker kustväg (som nog skulle varit finare om det inte varit grått och blått) och kollade in The Pancake Rocks i Punakaiki. Självklart åt vi även pannkakor där, med banan och bacon! Vidare upp genom landet i några timmar till, och nu har vi parkerat vår campervan på en holiday park bredvid stranden. En helt fantastisk strand, med stora, fina snäckskal! Även lite musslor, ostron och krabbor hittade vi. Sånt blir jag glad av. Till middag kockade vi pasta med salami, mums.
Vad vi gör imorgon är ännu oklart, det beror på vädret, men på fredag eftermiddag åker vi båt upp till norra ön igen. Ska tillbringa några dagar "hemma" på Mt Herbert Farm och visa Alexander vad nyzeeländskt lantliv egentligen är! Och som jag saknar hästarna... Tre veckor utan mina fyrbenta vänner är nästan för lång tid.

Lite bilder från våran onsdag nedan, varsågoda!








2 kommentarer:

  1. Nice vyer.. o fan man vart ju hungrig av kolla in pannkakorna .. alex din räv att du ens vill hem efter sån äventyr. . Men fan saknar nog dig lite nu hehe.. mvh Tompa

    SvaraRadera
  2. Har int riktigt någon aning om hur jag hitta hit. Men guud vad glad jag är att jag hittade hit. En enorm inspirationsladdning sprängdes nyss i ansiktet på mig. Underbar blogg, vackra bilder!

    SvaraRadera