lördag 16 augusti 2014

As long as you're truly living, it's allright

Mitten på augusti. Redan?! Nu är det minsann inte mycket kvar av sommaren... Tråkigt. Och lillebror har börjat högstadiet. Jag och Sofia satt och tittade på foton och läste i gamla tidningar från just högstadiet och konstaterade att det är typ lika länge sen vi gick i Borgaregatans Skola som lillebror är gammal. Och pappa fyllde hela femtio år i tisdags. Jösses, vad tiden går!

Igår kväll blev det en mysig tjejkväll med ovan nämnda Sofia och Mia. Först gick vi en stund på stan och var lite för fåniga för att vara acceptabelt för tjugoplussare, och sedan hem till Mia (som hade pojkvänsfritt) och käka tortillas tills foodbabyn i magen växt sig lite för stor. Men gott var det! Slängde oss sedan i soffan och tittade på teve en stund innan jag körde hem.

Idag har jag hängt ett par timmar i stallet med min gamle häst. Busat lite på ridplan och bara haft det mysigt. Han är lite för smal just nu tyvärr, men det är väl inte så konstigt egentligen... Får se hur det utvecklar sig under hösten, annars är det bara att inse att hans tid börjar lida mot sitt slut. Och jo, det tar fruktansvärt ont i mig att ens skriva ut de orden. Vi får se, helt enkelt. Han är trots allt snart 27 år gammal. Han FÅR vara trött och stel, så länge han har livsgnistan kvar. Min älskade, älskade häst.


Sommarbetessläpp i juni detta år. Glad gubbe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar