fredag 1 augusti 2014

First day of August

Vart springer tiden iväg egentligen? Nu är det redan första augusti och snart har det gått hela två månader sen jag kom tillbaka hem till Finland efter nästan nio månader på andra sidan jorden. Crazy. Snart är det höst och sedan väntar den första ordentliga (?!) vintern för min del på några år. Vintern i Skåne kan ju faktiskt knappast kallas för vinter, inte så som den vintern jag är uppvuxen med iallafall. Fast å andra sidan är ju Moder Jord lite förvirrad med vädret nuförtiden också, så det kanske blir en mesig och snöfri vinter här med. Hoppas dock nästan hellre på lite rejäl kyla och snömängder.

Jag jobbar ikväll, men passar på att sola och läsa en stund på gräsmattan före det. Och blogga! Måste ju jobba på brännan så länge det går. Behöver ladda upp med massor av D-vitamin inför de kommande mörka månaderna.

Juni var en torr och kylig månad, det är knappt så det går att kalla det för sommar, men visst hann jag med en del trevligheter då med. Bland annat körde jag norrut för att hälsa på släkten, och passade samtidigt på att köra till Esse för att hälsa på Katarina och hennes fina hästar. Cerezo, hennes nu fyra år gamla spanska hingst (Pura Raza Española), busade loss ordentligt i hagen och då passade jag såklart på att fota lite. Snygg är han, och det ska bli riktigt kul att se vad min duktiga vän kan utveckla honom till de kommande åren! Katarina rider akademiskt, så fick även se på och fota när hon sen red sin f.d. travare Emilio på sin nybyggda ridplan. Det är alltid lika imponerande att se. Den hästen lyser verkligen av stolthet över att få arbeta med sin ägare. Ett mycket duktigt och graciöst ekipage!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar