tisdag 8 januari 2013

Resumé: Mitt 2012

Dags för en liten typisk fjortislista, för att försöka lista ut hur det gångna året egentligen var! Fritt fram för den som vill att kopiera.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Det har jag absolut gjort! Många bra grejer. Jag körde vattenskoter, till exempel, har bara suttit på förut.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inga. Nyårslöften is not my thing.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nä, ingen som står mig nära, men någon bekant/kompis, ja.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är.

5. Vilka länder besökte du?
Förutom Sverige och Finland så blev det även en underbar resa till Irland och Förenade Arabemiraterna. Och just det, Danmarks huvudstad besökte jag ju också några gånger.

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Närhet, närhet, närhet. Och frihet.

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Den dagen i slutet av april när jag efter två års längtan åter fick andas irländsk luft. 3:e november i Köpenhamn var också bra, Sensation White tillsammans med fina vänner.

8. Vad var din största framgång 2012?
Fick ett välbetalt extrajobb.

9. Största misstaget?
Jag väljer att inte försöka minnas mina misstag, mår bättre då.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkyld och magsjuk, men that's it.

11. Bästa köpet?
Min supersnabba och superfina iMac! Lätt! Sen är jag väldigt förtjust i mina helskodda ridbyxor från Pikeur också.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, datorn.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla fina stunder med fina människor/djur på fina platser. Guld värt.

14. Gjorde någonting dig riktigt ledsen?
Jag har varit ledsen många gånger detta år, men inte jättejätteledsen. Mest världsliga saker bara.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare, tyvärr. Vardagstristessen tog över så snabbt och jag tröttnade på skolan och staden. Men jag kämpar vidare. I'm not a quitter.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest. Älskar att se nya platser och träffa nya människor! Synd att allt kostar pengar och tar tid bara.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit hemma. 

18. Hur tillbringar du julen?
Den tillbringades i varma, lyxiga och händelserika Dubai. Tillsammans med familjen, såklart.

19. Favoritprogram på TV?
Hmmm... Bonde söker fru, kanske? Haha.

20. Bästa boken du läste i år?
Det måste vara The Kite Runner av Khaled Hosseini.

21. Största musikaliska upptäckten?
Ingen särskild.

22. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Trevligt sällskap och en gingerbread latté från Starbucks!

23. Något du önskade dig men inte fick?
Njae, frukost på sängen kanske?

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag var väl i skolan på förmiddagen, och på kvällen gick jag på restaurang i Lund med fina Jennifer. Kvällen avslutades med glögg och tjejsnack. Mycket bra. Tack.

25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Regelbunden manlig närhet.

26. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Öh, samma som 2011, ungefär.

27. Vad fick dig att må bra?
Hästarna, naturen. Resan till Irland. Jag mådde som allra bäst när jag vandrade (ensam) i Killarney National Park, det var en fin dag.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Fortsättningsvis, Ryan Gosling.

29. Vem saknar du?
Min häst Geizer och mina bästa vänner som alla befinner sig på annan ort.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Har träffat flera fina genom Twitter faktiskt, men annars... ingen specifik. Hänger mest med de bra människor jag redan känner. Eller vänta, Camilla träffade jag ju!

Såja. Bring it on, 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar