onsdag 11 september 2013

Because you are beautiful no matter what

Jag kommer somna med ett nöjt leende ikväll, för det har varit en riktigt skön tisdag faktiskt. Härligt väder och toppenbra sällskap.

Började dagen med att sova länge, men eftersom jag ändå ska svänga dygnet snart så är det väl lite mera okej? Åt frukost, drack kaffe. Tvättade ett par skor. Körde därefter till stallet och ryckte hästens man, för kort man är hundra gånger finare än en halvlång! Borstade, kramade. Sedan kom Jenny också dit och vi sadlade och gick iväg på en nästan 2 h lång promenad i Västerviksskogen och längs Västerviks villaväg. Gissar på att det rör sig om ungefär 7 km. Underbart väder! Att gå i t-shirt och svettas i mitten på september hör kanske inte till vanligheterna. Jag kommer antagligen ha träningsvärk i benen imorgon, men hästen var fantastiskt duktig och modig, som vanligt, och mitt hjärta sväller av kärlek till honom. Älskade, underbara Kessu.

Innan jag körde vidare till stan för att mysa med Fia och hennes två kissekatter svängde jag hem inom för att byta kläder och fräscha upp mig lite. Sedan blev det soffmys, bus med katterna, killsnack och tevetittande i några timmar, med en liten matpaus i form av hamppare (alltså hamburgare). Fina vännen min, jag önskar dig verkligen allt gott i världen, för det är du värd!
Är nu hemma igen och har redigerat ett par bilder från dagens skogstur som jag tänkte visa er innan jag säger godnatt.


Så, godnatt på er! Och just det, ett stort tack till världens bästa Linn för schabraket och luvan från Equiline som Kessu så fint poserar i på bilderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar