onsdag 25 september 2013

To town and back

Igår hade jag en ledig dag, så då passade jag på att köra in till byn, Waipukurau, med den gamla, röda, skruttiga Toyotan med automatväxel. Helt själv! Det är ju tur att jag är van med vänstertrafik efter mitt år i Irland. Det tar ungefär 5-10 minuter att köra till byn, och det är bara raka vägen dit så det är inte direkt svårt att hitta.
Väl framme gick jag till posten och ansökte om ett IRD-number, och därefter vidare till banken för att prata med en tant och fixa mig ett bankkonto. Nu har jag även nyzeeländskt telefonnummer, så det är alltså via mitt prepaid simcard som jag nu har internet. Misstänker dock att jag kommer att använda upp mitt mobila data onödigt snabbt, internetberoende som jag är... Det är alltså inte obegränsad internetåtkomst jag har, så kan tyvärr inte uppdatera er varje dag! Nåja, får se hur länge det håller innan jag måste ladda på det igen. Nu måste jag sova så jag orkar upp klockan sju imorgon bitti. Hoppas på en lite mindre blöt dag imorgon.




2 kommentarer:

  1. Vad intressant att läsa lite om din vardag där. Och vilka lustiga namn på ställena :D

    SvaraRadera
  2. Fint att du kommit fram och funnit dig till rätta. Hoppas att du får en fortsatt bra och intressant vistelse där under joola. Synd att du inte har obegränsat Internet men någon glimt får vi väl ändå därifrån. Jag kollar regelbundet din blogg.

    SvaraRadera