lördag 14 september 2013

My very last evening at home

Sista kvällen hemma. Jag fixar med det sista, och springer samtidigt av och an och kollar hur det går för pappa som håller på att installera och leka med nya hemdatorn. En stationär HP. Snabb, visserligen, men herregud så mycket mer komplicerat allt är än Mac?! Once you go Mac, you never go back. Så är det bara.

Anyway. Jag har sagt hejdå till de flesta. Cyklade iväg till stallet tidigare ikväll och kramade om pållemi en sista gång. Igår hann jag med att träffa flera kompisar, och tidigare i veckan hälsade jag på bästa släkten och kusinernas alla små bebisar. Mycket har jag hunnit med, men inte allt. Inte mycket att göra åt det nu dock!

Imorgon bitti tar jag tåget (som kostade mig 70 f-cking euro) ner till Helsingfors, och därifrån påbörjar jag sedan min långa flygresa down under. Från det att jag lämnar HEL och anländer till AKL (Auckland) tar det 30 timmar. Det är äckligt mycket och jag kommer vara äckligt trött... men det är det säkert värt. Ser iallafall fram emot att få komma iväg. Äntligen dags för ett nytt äventyr!

Lovar att försöka uppdatera lite längs vägen om jag bara hittar gratis WiFi. Annars blir det när det blir, helt enkelt. Ha en mysig höst, vinter & vår nu hörrni, så ses vi till nästa sommar igen.

Hejdå Finland, hej Nya Zeeland!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med ditt äventyr och skriv på bloggen för det är ju något spännande som även vi bloggläsare vill ta del av!

    SvaraRadera