lördag 28 september 2013

A little field trip with the youngsters

Det blev en liten tur med två unghästar och barnens två pownies till ponnyklubben idag! Ett stort, inhägnat område med massa olika terränghinder. Otroligt bra övning för både unga ryttare och hästar! Chefen och jag letade upp några lagom stora och fina hinder och så hoppade hon över dem med de två femåriga ållarna, Kumera och Magic, medan jag tog massvis med foton. Båda hästarna är till salu, så förhoppningsvis lockar bilderna eventuella köpare... Det blåste som f*n idag. Äckligt mycket faktiskt.

Nu då? Tja, det är lördagskväll och jag och Catherine (den andra hästskötaren) tänkte köra in till byn och handla lite glass och chinese take-away. Sen kanske titta på nån film, om det kommer nåt bra på tv. Det är en mycket välanvänd tv vi har här, vill jag lova er. Och sköna soffor och fåtöljer har vi också. Även de används flitigt i vårt lilla kollektiv. He va he för idag! Hoppas ni allihopa får en superbra helg! 

De två första bilderna är på stoet Magic och Claire, de två sista är valacken Kumera, först med chefen och sedan en med mig! Och jepp, här rids det för det mesta i jeans.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar