måndag 23 september 2013

En snabb liten uppdatering

Hello y'all!
Ledsen för utebliven uppdatering, men det är lite dåligt med internet här i Nya Zeeland, förstår ni. Eller ja, har inget i huset där jag bor, men ska försöka fixa. Har iallafall skaffat mig ett nyzeeländskt telefonnummer idag, så förhoppningsvis kan jag använda internet på det. Tror det ska funka. Och gör det det, så lär Instagram uppdateras ofta!

Hursomhelst, här är otroligt vackert, och gården jag bor och jobbar på är stor som sjutton och massa fina djur överallt. Hästar, får, kor, höns, hundar, katter... Det är verkligen så bonnigt och lantligt det bara kan bli. Och jag trivs bra än så länge, förhoppningsvis ännu bättre när jag väl lärt mig allt och fått nån slags rytm på det hela. Känner mig fortfarande lite virrig efter mina fyra första jobbdagar, men det tar sig. Snart flyter det nog på. Otroligt fina hästar, välmusklade, modiga och med ett fantastiskt lynne. Har ridit tre av dem redan, lär bli många fler! Första tävlingen var vi på igår, även det gick bra. Ni skulle se några av vägarna vi körde på... Wow. Galet fint, men inget för fegisar.

Lovar bjussa på bilder nån gång snart, tills vidare hänvisar jag, igen, till Instagram. Sköt om er där hemma! Puss och kram på er!

3 kommentarer: