söndag 15 september 2013

HEL, terminal 2, gate 36

Helsingors Vanda. Väntar. Om en kvart är det dags för boarding på det första flyget, destination London, och efter det kliver jag ombord på det första av två långflyg. Elva timmar och trekvart till Hong Kong, tio timmar och femtio minuter till Auckland. Därefter ett kort flyg inrikes till Napier/Hastings och där ska jag bli upphämtad av hon som ska vara min arbetskollega och roomie de kommande åtta och en halv månaderna.

Många tycker att jag är modig som vill och vågar resa så långt bort. Är jag det? Kanske. Världen är så liten nu, så det känns inte så särskilt mycket konstigare än om jag hade flyttat tillbaka till Irland, vilket var min ursprungliga plan. Den största skillnaden är ju att nu måste jag ta tidsskillnaden i beaktande om jag vill prata med de där hemma. Och så missar jag ju julfirandet. Min första jul utan familjen. Det är nästan det som känns värst just nu. Tur att det är jul nästa år igen.

Har jag ens sagt vad jag ska göra i Nya Zeeland? Nåja, om jag inte har gjort det så kan jag ju berätta nu att jag ska jobba med hopphästar. Hästskötare. Kommer antagligen att rida, fixa, städa, tvätta och pyssla väldigt mycket om vardagarna, och på helgerna blir det till att resa runt i landet på olika hopptävlingar. Hästjobb är inget någon gör för att tjäna pengar och bli rik, utan jag gör det bara för att jag vill och för att hästar är det jag brinner mest för just nu. Förhoppningsvis hinner jag fundera på vad jag vill göra sen under de månader jag är där borta på andra sidan jorden.  Det blir nog bra det här.

Vi hörs när vi hörs! Puss och godnatt!

2 kommentarer:

  1. Alltså det låter så härligt och häftigt! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, det ska bli så kul att följa dig på andra sidan jorden! :)

    SvaraRadera