onsdag 24 december 2008

Dags igen...

...för den traditionella julmaten i enorma mängder, klapparna under granen, julmusiken på radio som spelas i oändlighet och för att inte glömma - Kalle Ankas Jul. Trots att jag vet att jag inte lär orka titta på det i mer än tio minuter så lovar jag ändå att bänka mig vid soffan när det är dags. Det är jul, gott folk!

Jobbade från 7 till 13 idag, och herrejävlar vad mycket folk det var. Att folk aldrig lär sig att handla i tid (vilket borde ha varit förra veckan, alltså). Fick iallafall både glögg och smörgåstårta på pauserna, så det var helt okej att stiga upp tidigt ändå. Alla trevliga julhandlare som önskade mig god jul uppskattas verkligen. Ett leende känns mera äkta om det återgäldas. Så god jul på alla kunder, många av er är verkligen fina människor! (Alla surfittor och översittare med sura blickar får gärna bli utan paket från tomten, I don't care.)

For till stallet efter jobbet och delade ut morötter, äpplen och torkat bröd som jag plockat med mig från butiken. Varför slänga bort när man kan ge det till bättre behövande, i detta fall vinterlurviga pållar? Ni skulle bara veta så populär jag blev när jag kom med mitt julgodis. Nästan så att några av 500kgs-klumparna ville springa över mig i sin iver.
Något mindre roligt var att min finafina Kessu hade lite kolik i morse. Förhoppningsvis har det mesta gått om nu, men jag ska nog besöka honom en sväng senare ikväll iallafall. Ingen trevlig jul alls om han är sjuk.

Sist, men absolut inte minst, vill jag önska alla mina underbara, omtänksamma och härliga vänner en fantastisk jul. Ni är värda det allra bästa, och jag hoppas att ni får det ni önskat er! För snälla har ni iallafall varit, det kan jag garantera. Så om tomten tvivlar får han med mig att göra. Ja, och tack för julklapparna jag fått! Det värmer.

Så, alla jag inte redan nämnt... GOD JUL till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar