fredag 12 december 2008

Memories passing by

Utanför köksfönstret dansar snöflingorna vilt och jag sitter innanför och hostar och kraxar och förbannar vädret. Igår kväll hittade jag plötsligt inspiration till att edigera och ladda upp resten av Ayia Napa bilderna på bilddagboken, så nu längtar jag tillbaka till värmen istället. Vilken underbar och bekymmerslös tid det var, jämfört med nu!

Jag har så sjukt mycket jag egentligen borde hinna med på en timme nu, men jag vet inte riktigt var jag ska börja. Sallad ska göras, för den ska med till stallets julfest ikväll. Lägenheten borde städas. Kattsandlådan borde rengöras. Jag borde ha mat. Kläder borde tvättas. Och så vidare. Det tar aldrig slut.
Det känns som om helgerna är det enda jag lever för just nu, men inte ens denna helg ser jag fram emot särskilt mycket. Eller jo, lite kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar