torsdag 31 december 2009

2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Massvis! Flyttade till Irland i april, och har upplevt och gjort mycket nytt här. 2. Höll du några av dina nyårslöften? Brukar inte ge nyårslöften, för jag vet att jag inte klarar av att hålla dem ändå. 3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Näpp. 4. Dog någon som stod dig nära? Lyckligtvis inte någon som stod mig riktigt nära... 5. Vilka länder besökte du? Förutom Finland blev det även Sverige, och så Irland då. (Räknas Frankrike, eftersom jag mellanlandade i Paris 2 ggr? Nä, kanske inte.) 6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Mina underbara vänner, djur och familj... och att ha någon att hålla om. 7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 21:a april, då jag flyttade till Irland. Helt klart det största jag gjort hittills i mitt liv. 8. Vad var din största framgång 2009? Att jag gjorde något jag bara drömt om tidigare. 9. Största misstaget? Inga stora grejer, tror jag. 10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Njae, förkylningar räknas väl knappt. 11. Bästa köpet? Min läderjacka kanske? Har köpt mycket i år! 12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat, krogbesök och kläder. 13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Jadå, det var mycket det. 14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Hmm... tror inte det finns någon sång som jag kommer att koppla ihop direkt till året, faktiskt. 15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Vet faktiskt inte. Mer nöjd över mig själv iallafall, men samtidigt har jag varit ganska ledsen också, eftersom jag haft mina nära och kära långt bort. 16. Vad önskar du att du gjort mer? Tagit för mig av chanser? 17. Vad önskar du att du gjort mindre? Vet inte. 18. Hur tillbringar du julen? Åkte hem till Vasa i en vecka och umgicks med vänner och familj! 19. Blev du kär i år? "Kär"... hmm, nej, det tror jag inte, men jag tyckte (tycker) hemskt mycket om en person. 20. Favoritprogram på TV? Friends. 21. Bästa boken du läste i år? Eeeh... Twilight-böckerna? Nu skäms jag lite. 22. Största musikaliska upptäckten? Inget särskilt där, tyvärr. 24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Önskade mig inget speciellt. 25. Något du önskade dig men inte fick? Nej. 26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jobbade, men fick ta långlunch och njuta lite! På kvällen blev jag bjuden på kinesisk restaurang tillsammans med några vänner. 27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om jag hade haft mina vänner här skulle det ha varit perfekt. 28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Skitiga och leriga ridkläder, samt gummistövlar! 29. Vad fick dig att må bra? Hästarna, den irländska naturen och vännerna. 30. Vilken kändis var du mest sugen på? Ryan Reynolds och Rob Pattinson kanske. 32. De bästa nya människorna du träffade? Oj, DET är många det... familjen jag jobbar för i Irland, samt alla andra fina jag lärt känna här.
33. Vad förväntar du dig av 2010? Jag hoppas komma in på någon skola till hösten. Våren ska jag njuta av mina sista månader på Irland, och sommaren ska jag tillbringa i mina vänners sällskap. Och så vill jag ha många kramar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar