tisdag 8 december 2009

Old things

Idag har jag och Antonia äventyrat och shoppat och chillat, och haft en riktigt trevlig ledig måndag tillsammans.

Vi började dagen med att utforska tre stycken övergivna hus/gårdar i Brittas Bay, och gissa om vi blev chockade när vi upptäckte att det fanns en f.d. nattklubb i ladan i den första gården! Jag som älskar gamla hus och saker blev alldeles till mig av lycka, och jag kan garantera att jag tänker återkomma (med en ficklampa). Tog några foton därifrån, så jag ska försöka ladda upp så ni får se. Det var iallafall helt galet spännande. Det andra huset var ett vanligt tråkigt egnahemshus med låsta dörrar, och det tredje och sista var en gammal bondgård med gamla mjölkmaskiner, mediciner och en övrevåning som jag inte hade lust att prova på utan ficklampa. Även den sista gården bör nog besökas igen, för jag tog inga foton därifrån.
Jag var i extas! Övergivna och förfallna hus är en av mina stora passioner i livet. (Varför vet jag inte, men att snoka runt är ruskigt spännande!)

Efter det körde vi iväg till Arklow och tog en kaffe och chokladmuffins på Costa i Bridgewater Shoppingcenter. Efter energipåfyllningen blev det lite julklappsshopping, och slutligen hamburgare på Eddie Rockets.
Vi avslutade dagen med att titta på film, "Four Christmases", och äta glass hemma hos Antonia. Därefter körde jag hem och nu ska jag krypa till sängs.

Om två veckor är jag hemma i Vasa igen! Jag ska krama sönder Bo-Göran litegrann då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar