onsdag 2 december 2009

Och när ljuset släcks så ska du vara min

Köpte mig ett 15€'s presentkort till iTunes Store och laddade ner Kents nya album "Röd", och fy sjutton vad bra de är! (Låttexten nedan är kopierat ur deras låt "Krossa Allt".)

Ska ikväll åka in till Wicklow town och fira min vän Zane som fyller 26 år idag. Äta kinesiskt på restaurang och därefter digga till irländsk live-musik på puben. Ska nog bli en bra kväll detta.

Det finns inga tecken vad jag kan se
Inget som tyder på din oskuld
Det finns ingen förmildrande omständighet
Bara ögonen som följer dig
Genom en dörr, genom hela ditt liv
Förbi alla fönster som lockar till oss
Och ingen förmildrande omständighet
Gör ansvaret till någon annans än ditt

Men kärleken finns där en gång
Bygg något vackert eller krossa allt

När ska jag lära mig att ingen är hel?
Att allting är mer eller mindre trasigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar